Кількість скарг до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови щодо порушення мовного закону зросла на 27% порівняно з періодом січень-вересень 2024 року.
Про це повідомляють на сайті Уповноваженого.
“Протягом III кварталів 2025 року Секретаріат Уповноваженого із захисту державної мови зареєстрував 2227 скарг громадян щодо порушення Закону України “Про функціонування української мови як державної”, що на 27% більше, ніж за аналогічний період минулого року (1633 скарги)”, – йдеться у повідомленні.
Зазначають, що найбільше порушень стосувалися: відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів – 574 звернень (26%); мови зовнішньої реклами та вивісок – 443 звернення (20%); порушень під час безпосереднього обслуговування – 397 звернень (18%); сфери освіти – 145 звернень (7%) сфери культури – 112 звернень (5%); порушень у медичних закладах – 93 звернення (4%).
Читайте також: Таксистам загрожують штрафи за російську мову, — мовна омбудсменка
Також громадяни скаржилися на інформацію про товари та послуги (етикетки, чеки, меню) – 115 звернень, та порушень у сферах медіа (82), транспорту (53), книговидання (35), спорту (25) тощо.
Найбільше скарг на порушення мовного законодавства надійшло з Києва – 870 звернень (39% від загальної кількості), Одеської – 339 (15%), Харківської – 286 (13%) та Дніпропетровської областей – 201 (9%)”, – йдеться у повідомленні.
Читайте також: Мовна омбудсменка про “мовні патрулі”: “Я не уявляю, як донести таку ініціативу до суспільства”
Нагадаємо, що опитування, результати якого оприлюднили на початку жовтня, показало, що найбільшу підтримку серед українців наразі має так звана лагідна (стратегічна) українізація. Таке рішення повністю або частково підтримують 87% громадян.