Ймовірно 2030 року Росія втратить майже половину цивільного авіапарку.
Про це повідомляють у Службі зовнішньої розвідки України.
Відрізані санкціями від імпорту нових літаків, запчастин і техобслуговування російські авіакомпанії можуть втратити сотні лайнерів. За прогнозами, з парку перевізників вибудуть 109 іноземних літаків і ще 230 радянських машин, яким по 40-60 років. Також у планах списання понад 200 вертольотів, більшість з яких – саме російського виробництва.
Нині у російських перевізників 1135 літаків, із яких літають лише 1088. А решту вже розібрали на запчастини.
“Якщо тенденція збережеться, то за п’ять років РФ втратить майже половину цивільного авіапарку. Основна причина – санкції, які унеможливлюють повне технічне обслуговування іноземної техніки. А для старих радянських літаків Росавіація просто продовжує термін служби до 60 років, не враховуючи фактичний технічний стан. Так само подовжено й ресурс двигунів SaM-146 для “Суперджетів”, – йдеться у повідомленні розвідників.
Тому плани РФ щодо нарощення власного виробництва не увінчалися успіхом. Адже в 2022-2025 роках російський флот поповнився лише 13 новими літаками замість запланованих понад 120. А цьогоріч з 15 запланованих до здачі бортів авіазаводи спромоглися передати лише один.
Російська Федерація зіткнулася з проблемою браку літаків та запчастин, спробувавши орендувати їх за межами країни. А після низки відмов (зокрема від Казахстану, Катару, Кувейту та Ефіопії) авіакомпанії вимушено почали розбирати власний флот. Наприклад, “Волга-Днепр” передала “Аерофлоту” вісім лайнерів Boeing, які підуть на комплектуючі для ремонту інших літаків.
Паралельно зростає й критика на міжнародному рівні. ІКАО в останній заяві оголосила, що Росія втручається у глобальну авіаційну навігацію, систематично створюючи перешкоди для GPS. Організація закликала Москву припинити таку практику та дотримуватися міжнародного авіаційного законодавства.
Читайте також: РФ втратила майже 450 млрд євро через міжнародні санкції, — Велика Британія при ОБСЄ
Загрози для економіки РФ
Проблема полягає в тому, що російська економіка не може витримати такого стрімкого зростання. Проти цього працюють наступні фактори:
- З початку 2022 року тисячі робітників, часто високоосвічених, покинули країну.
- Іноземні інвестори вивели близько 250 мільярдів доларів прямих інвестицій, що становить майже половину довоєнних акцій.
- Попит, що розігрівається, наштовхується на скорочення пропозиції, що призводить до зростання цін на сировину, капітал і робочу силу.
- Ці процеси відбуваються на тлі інфляції, яка продовжує зростати й стає мультиплікатором факторів, що перегрівають економіку.
Нагадаємо, Вloomberg також пише, що економіка РФ “репається по швах”. Адже санкції й ціни на нафту поволі роблять свою справу.
Водночас агенція Reuters зазначає, що стан економіки РФ турбує російського диктатора вже більше, ніж війна в Україні. Однак прем’єр-міністр Бельгії з цим не згоден.
Варто зазначити й те, що раніше в The New York Times розповіли, як авіація РФ змінила тактику через втрату своїх літаків. Саме завдяки активному використанню КАБів окупантам було легше взяти Авдіївку.
Читайте також: Трамп вчергове висловив розчарування діями Путіна – “Економіка РФ летить у пекло, а він вбиває людей”








