Польща звинуватила РФ у підриві залізниці
Фото: pexels/pixabay

Віцепрем’єр-міністр, міністр національної оборони Польщі Владислав Косіняк-Камиш повідомив, що “усі сліди підриву залізничної колії, що сполучає Польщу з Україною, вказують на Росію”.

Про це посадовець заявив в інтерв’ю радіо ZET.

Він повідомив, що поблизу місць диверсій було виявлено камери – ймовірно, для фіксації вибуху або стеження за колією в режимі онлайн. Це наразі вивчають польські спецслужби.

“Щойно буде затримано винуватців, які це підготували, підклали і здійснили, то матимемо абсолютну певність. Але аналізуючи події в Польщі, Європі, ситуацію в аеропортах, акти диверсій в інших країнах, підпали в торгових центрах – усі сліди ведуть на схід, до Росії”, – підкреслив Косіняк-Камиш.

За його словами, це елемент гібридної війни, яку Росія веде проти НАТО, Європи, Польщею, намагаючись викликати занепокоєння і страх.

“Ми маємо бути обережними, але не переляканими, покірними, але сильними. Все це робиться для того, щоб зруйнувати єдність усередині країн, знищити альянси й посіяти непевність”, – наголосив міністр.

За його словами, Польща зараз перебуває у стані “між війною і миром”, адже відбуваються кібератаки, акти диверсій, масштабна дезінформація, нищиться критична інфраструктура в усій Європі, штучно створюються нові міграційні шляхи для посилення нестабільності.

Водночас Косіняк-Камиш заперечив, що уряд Польщі серйозно розглядає можливість запровадження надзвичайного стану.

Читайте також: Начальник Генштабу Польщі вважає, що його країна фактично перебуває у “передвоєнному стані”

Тим часом прессекретар координатора розвідки у Варшаві Яцек Добжинський заявив, що “все вказує на те, що за диверсією стояли російські спецслужби”. Метою диверсії був удар по поїзду, що проходив. Загалом, за даними польської влади, пошкоджено три ділянки залізниці.

Неофіційні деталі справи

Як повідомляє RMF24, з посиланням на свої джерела, вибухівку на колії в районі населеного пункту Міка було приведено в дію дистанційно, за допомогою мобільного телефону.

“Спецслужби встановили, на чий паспорт було куплено дві SIM-карти, одну з яких використали під час диверсії, однак наголошують, що власник паспорта не обов’язково є виконавцем. Другий вибуховий пристрій не спрацював з невідомих причин”, – йдеться у повідомленні.

Підрив колій у Польщі: що відомо

Вранці 16 листопада машиніст поїзда, що слідував за маршрутом Демблін-Варшава, повідомив про “несправності в залізничній інфраструктурі”. Прем’єр-міністр Польщі Дональд Туск вже тоді заявив, що “не виключає диверсії”. 

Вранці 17 листопада Туск заявив, що спецслужби вважають пошкодження колій на зазначеній ділянці “цілеспрямованою диверсією”.

Це гілка залізниці, якою курсують поїзди між Україною і Польщею. Вони перевозять як пасажирів, так і допомогу від союзників.

Станом на 18 листопада у Польщі повідомили про відновлення руху поїздів галкою, на якій відбулися диверсії.

Подібні

КМДА запевняє, що евакуація киян при повному блекауті не планується

План організованого виїзду зі столиці є на випадок бойових дій в регіоні

У Нацбанку не змогли пояснити невідповідність пакування грошей, виявлених під час спецоперації “Мідас”

Банкам до кінця війни заборонено видавати такі обсяги коштів

Стубб назвав зрив зустрічі Трампа і Путіна в Будапешті стратегічною помилкою РФ

Після розмови з Лавровим Рубіо зрозумів безрезультатність зустрічі Путіна і Трампа

“Напад Росії на НАТО може статися до 2029 року”, – Пісторіус

За його словами, військові історики вважають що минуле літо було “останнім мирним”