план перебування Зеленського у США
Фото: Офіс президента

Росія запустила масштабну інформаційно-психологічну кампанію, спрямовану на дискредитацію президента України Володимира Зеленського та розкол українського суспільства.

Про це пише The Washington Post.

Згідно з документами, які вдалося отримати виданню, у січні 2023 року перший заступник глави адміністрації Кремля Сергій Кирієнко доручив групі чиновників і політтехнологів “створити присутність” в українських соцмережах для поширення дезінформації.

“Ці зусилля ґрунтувалися на досвіді попередніх аналогічних кампаній. На зустрічі з підлеглими 16 січня 2023 року Кирієнко виклав чотири ключові цілі для цієї кампанії”, – йдеться у матеріалі.

Ключові цілі кампанії з дискредитації: 

  • дискредитація військово-політичного керівництва України, 
  • розкол української еліти, 
  • деморалізація українських військ, 
  • дезорієнтація українського населення.

Шляхи реалізації

Зазначається, що успіх цієї інформаційної кампанії мав вимірюватися за такими показниками як зниження рейтингу ключових фігур у військово-політичному керівництві України; збільшення віри серед українського населення в те, що еліти дбають лише про власні інтереси; зростання кількості відставок в уряді; збільшення кількості публічних конфліктів в Україні.

“Документи показують, що Кремль відстежував прогрес у досягненні цих показників на майже щотижневих зустрічах, аналізуючи найпопулярніші пости в соцмережах і підраховуючи загальний розподіл отриманих результатів. Кремль також проводив щотижневі опитування щодо рівня довіри до Зеленського та військового керівництва України”, – повідомляє видання.

Документи свідчать, що десятки найнятих тролів видавали понад 1300 повідомлень і 37 000 коментарів в українських соцмережах щотижня. За написання 100 коментарів на день такі тролі отримували по 60 000 рублів на місяць, або близько 660 доларів.

Зазначається, що самі ж московські стратеги визнавали, що їм потрібно уникати відвертої проросійської пропаганди, тому розганяли тему про Залужного-президента на заміну Зеленському.

Читайте також: Зеленський отримав дослідження про падіння власних рейтингів і ріст Залужного, а потім запропонував йому звільнитися, — УП

Кампанія для західного споживача

Паралельно Кремль вів окрему інформаційну кампанію на Заході, намагаючись дискредитувати Зеленського в очах європейців та американців.

“Пропагандисти шукали та впроваджували наративи, які, як вони сподівалися, зруйнують імідж українського президента як “героя маленької країни, що бореться з глобальним злом”. Для цього зокрема розповсюджувалися підробні українські державні документи із псевдодоказами корупційних схем в закупівлях для ЗСУ”, – йдеться у матеріалі.

Зазначається, що це призвели до появи сотень статей і тисяч публікацій у соціальних мережах, перекладених французькою, німецькою та англійською мовами, спрямованих проти Зеленського.

“Додатковою метою було створити ситуацію, коли такі фейкові новини потраплятимуть в саму Україну через репости українських блогерів та політиків, які женуться за “хайпом”, – пише видання.

Читайте також: Росія розпочала найпотужнішу ІПСО проти України: Данілов пояснив деталі

Подібні

Словаччина та Угорщина поскаржилися Єврокомісії на Україну через атаки по нафтопроводу “Дружба”

За їхніми словами, протягом дев’яти днів вже втретє порушено інфраструктуру нафтопроводу “Дружба”

Вітакер переконаний, що після війни Україна зможе стане великим постачальником зброї для Європи

Він також додав, що в Україну буде вливатися багато грошей після закінчення війни

“Росія знову провокує країни НАТО”: у Польщі підтвердили падіння російського безпілотника

Наразі оголошено про створення спецгрупи для розслідування цього інциденту

Трамп телефонував Орбану, щоб запитати, чому той блокує вступ України до ЄС, – Bloomberg

Європейські лідери “попросили Трампа використати свій вплив” на прем’єра Угорщини