затримка поїздів через підрив колій у Польщі
Фото: Укрзалізниця/Facebook

Голова правління Укрзалізниці Олександр Перцовський прокоментував проблеми із придбанням залізничних квітків і пояснив їх зокрема тим, що попит у 7−10 разів перевищує пропозицію.

Про це Перцовський розповів NV.

“З 28 липня по 3 серпня 142,1 тис. людей намагались придбати квитки на потяг Київ-Львів, хоча місць було усього 18,5 тисяч. Така сама ситуація і з іншими напрямами. За цей самий період з Києва до Одеси хотіло дістатись 87,3 тисяч людей, хоча місць — 18,7 тис. Бажаючих поїхати з Києва до польського Хелму за той самий тиждень зафіксовано 46,6 тис., а місць — усього 8,5 тис.”, – розповів посадовець.

За його словами, частину місць бронюють для військових, які можуть їх викупити через додаток Армія+. А також для дитячих груп, яким на деяких напрямках, наприклад, на захід країни виділяють 60−70% від загальної кількості місць.

“Ми не можемо задовольнити попит усіх груп, лише приблизно третина з них, які подали заявки першими, отримують квитки. У відкритий продаж надходить тільки третина від загальної кількості місць”, — каже очільник УЗ.

Кількість вагонів

Посадовець також вказує на те, що парк пасажирських вагонів в УЗ скорочується: у 2019−2024 роках він скоротився на 1087 одиниць — 28 були знищені, 265 залишились на окупованих територіях і 794 — досягли граничного терміну використання та були списані.

“Зараз УЗ оперує 1488 пасажирськими вагонами. У 2025-му 51 вагон досягне граничного віку та не зможе використовуватись для перевезення, у 2026 році – 84, у 2027 році – 70, а у 2028 році – 95”, – повідомив Перцовський.

Читайте також: В “Укрзалізниці” оголосили про відновлення продажу квитків онлайн: наслідки кібератаки РФ усували майже 90 годин

Вирішувати проблему, за словами Перцовського, будуть зокрема й закупівлею рухомого складу — з 2026 по 2028 роки компанія, за продовження бюджетного фінансування, планує отримувати по 100 вагонів щорічно.

Також за його словами, велика ставка має бути зроблена на Інтерсіті – це поїзди, які рухаються швидше, обертаються більше, мають більшу ємність, тому проєкт розширення їхнього парку надасть найбільший “вихлоп” з точки зору наявності місця.

“Сьогодні вагони взагалі не простоюють. Ще на 3−5% можемо додати, але в більшості свої вже всі кроки зроблені. У 2022 році один вагон на місяць обслуговував 1120 пасажирів, у 2023-му — 1627, а у 2025-му — 2101”, – каже посадовець.

За підрахунками компанії ці кроки зроблять дефіцит “менш гострим”.

Читайте також: З 1 серпня квитки на найпопулярніші напрямки можна буде купити лише через “Дія.Підпис”, – Укрзалізниця

Подібні

В ЄС працюють над швидшим приєднанням України до європейських енергетичних мереж: що відомо

Це має зменшити залежність ЄС від Росії

Уряд Орбана подасть до суду на ЄС через рішення про поступову відмову від російського газу

Також Орбан шукає “неправові” способи вплинути на ЄС

Допомогли санкції: ціна на російську нафту рекордно впала за останній рік

Експерти очікують, що незабаром ціни повернутися до попереднього рівня

“Енергоатом” здійснив закупівлі для ЗАЕС на 210 млн грн вже після захоплення станції росіянами”, – нардеп Ар’єв

У закупівлях значився навіть корм для риб на території ЗАЕС