Голова правління Укрзалізниці Олександр Перцовський прокоментував проблеми із придбанням залізничних квітків і пояснив їх зокрема тим, що попит у 7−10 разів перевищує пропозицію.
Про це Перцовський розповів NV.
“З 28 липня по 3 серпня 142,1 тис. людей намагались придбати квитки на потяг Київ-Львів, хоча місць було усього 18,5 тисяч. Така сама ситуація і з іншими напрямами. За цей самий період з Києва до Одеси хотіло дістатись 87,3 тисяч людей, хоча місць — 18,7 тис. Бажаючих поїхати з Києва до польського Хелму за той самий тиждень зафіксовано 46,6 тис., а місць — усього 8,5 тис.”, – розповів посадовець.
За його словами, частину місць бронюють для військових, які можуть їх викупити через додаток Армія+. А також для дитячих груп, яким на деяких напрямках, наприклад, на захід країни виділяють 60−70% від загальної кількості місць.
“Ми не можемо задовольнити попит усіх груп, лише приблизно третина з них, які подали заявки першими, отримують квитки. У відкритий продаж надходить тільки третина від загальної кількості місць”, — каже очільник УЗ.
Кількість вагонів
Посадовець також вказує на те, що парк пасажирських вагонів в УЗ скорочується: у 2019−2024 роках він скоротився на 1087 одиниць — 28 були знищені, 265 залишились на окупованих територіях і 794 — досягли граничного терміну використання та були списані.
“Зараз УЗ оперує 1488 пасажирськими вагонами. У 2025-му 51 вагон досягне граничного віку та не зможе використовуватись для перевезення, у 2026 році – 84, у 2027 році – 70, а у 2028 році – 95”, – повідомив Перцовський.
Читайте також: В “Укрзалізниці” оголосили про відновлення продажу квитків онлайн: наслідки кібератаки РФ усували майже 90 годин
Вирішувати проблему, за словами Перцовського, будуть зокрема й закупівлею рухомого складу — з 2026 по 2028 роки компанія, за продовження бюджетного фінансування, планує отримувати по 100 вагонів щорічно.
Також за його словами, велика ставка має бути зроблена на Інтерсіті – це поїзди, які рухаються швидше, обертаються більше, мають більшу ємність, тому проєкт розширення їхнього парку надасть найбільший “вихлоп” з точки зору наявності місця.
“Сьогодні вагони взагалі не простоюють. Ще на 3−5% можемо додати, але в більшості свої вже всі кроки зроблені. У 2022 році один вагон на місяць обслуговував 1120 пасажирів, у 2023-му — 1627, а у 2025-му — 2101”, – каже посадовець.
За підрахунками компанії ці кроки зроблять дефіцит “менш гострим”.
Читайте також: З 1 серпня квитки на найпопулярніші напрямки можна буде купити лише через “Дія.Підпис”, – Укрзалізниця