Укрзалізниця про програму "3000 кілометрів"
Фото: Facebook

В Укрзалізниці оприлюднили роз’яснення стосовно програми підтримки “3000 кілометрів”, яку напередодні анонсував президент Володимир Зеленський, і яка вже викликала бурхливе обговорення в суспільстві.

Заяву оприлюднила пресслужба УЗ.

В Укрзалізниці вказують, що програма “3000 кілометрів” покликана розвантажити пікові періоди, оскільки чимало пасажирів готові змінювати дату й навіть місяць подорожі за суттєво нижчої ціни.

“Для порівняння: у серпні, коли надскладно взяти квитки хоч кудись, залізниця перевозить 2,6 млн пасажирів, а в лютому – лише 1,9 млн. Відповідно, у період з меншим навантаженням є можливість дозаповнити місця (навіть без додаткових рейсів можемо запропонувати до 200-250 тис. місць на місяць у періоди нижчого попиту), пропонувати подорожі за “кілометри” й перевозити додатково пасажирів, не нарощуючи витрати”, – йдеться у заяві.

Читайте також: В Укрзалізниці пояснили, чому купівля квитків на потяги перетворилася на квест: попит перевищує пропозицію у 7-10 разів

Таким чином, пасажири, яким не принциповий час поїздки (наприклад, раз на рік навідати родичів чи використати відпустку для поїздки країною), матимуть сильний стимул подорожувати поза піком, вивільняючи місця в піковий час.

“Також “кілометрами” зможемо заохочувати поїздки в дні з меншим навантаженням. Наприклад, не в п’ятницю ввечері до Львова, коли їдуть усі, а, скажімо, у вівторок чи ранковим поїздом за “кілометри”. А ось у періоди, коли на залізничні перевезення підвищений попит (той же грудень), фокус програми буде на тому, щоб допомогти жителям прифронтових громад, які найбільше потерпають від обстрілів та знеструмлень: поїздки за “кілометри” будуть доступними саме для поїздів звідти”, – йдеться у роз’ясненні.

Чому саме 3000 км

В УЗ вказують, що саме така відстань символічно покриває найдовший наявний залізничний маршрут Україною.

“Програма розповсюджується на поїздки в далекому сполученні, і, зрозуміло, йдеться саме про внутрішні рейси та не про преміумсегмент. Це адресна можливість для тих, у кого є потреба, а кому не потрібно – звичайно, можуть купувати квитки без жодних змін. Разом із тим думаємо й над опціями щодо невикористаних кілометрів, щоб дати можливість їх спрямувати з користю”, – зазначають у відомстві.

Чиїм коштом впроваджується програма

В УЗ вказують, що ця програма розгортається паралельно зі стартом системної, поки лише часткової, компенсації реальної собівартості пасажирських перевезень. Вона має покращити ситуацію для залізниці, а разом із тим зберегти доступність подорожей для всіх українців: додаткові пасажири, які подорожуватимуть за “кілометри”, дозаповнюватимуть наявні місця, відтак суттєво не додаючи витрат.

“Курсування пасажирських поїздів субсидіює держава, тож важливо, щоб вони задіювались максимально ефективно та якомога більше пасажирів могли подорожувати цілорічно. Підтримка пасажирських перевезень – це кошти платників податків, тож вони мають відчути цей ефект”, – йдеться у заяві.

Також зазначають, що паралельно вводитимуться додаткові сервіси для тих, хто готовий платити, у категоріях СВ, 1 клас, міжнародні поїзди.

“Відповідні додаткові доходи перекриватимуть вартість поїздок за “кілометри”, щоб не збільшувати потребу в державному фінансуванні”, – вказують в УЗ.

Європейський підхід

В Укрзалізниці інформують, що підприємство поступово переходить до європейської моделі: держава розпочала у 2025 та продовжить у 2026 році принаймні частково фінансувати реальну вартість пасажирських перевезень.

“Це європейська практика й, звичайно, для нас в Україні зараз це дуже актуально: більшість “не потягне” квитки за їхньою реальною ціною, а зберігати залізничні маршрути, у тому числі до прифронтових міст, життєво необхідно. Фінансування потрібне, щоб виплачувати безперебійно зарплати залізничникам, оперативно відновлювати інфраструктуру, їхати навіть за відсутності електрики”, – йдеться у повідомленні.

Читайте також: РФ прагне обрізати сполучення з Сумщиною та Чернігівщиною ударами по залізниці, – УЗ

Зазначається, що ця компенсація від держави накладає відповідальність і на залізницю: давати людям, українським пасажирам, зокрема з прифронтових громад, дієву підтримку, розширювати їхні можливості подорожувати, робити важливі поїздки доступними, зокрема й тим, кому на це сьогодні не вистачає коштів.

Нагадаємо, що напередодні президент України анонсував впровадження програми “Зимова підтримка”, яка пропонує безкоштовний проїзд залізницею, медичний чекап і фіксовані тарифи на електрику і газ.

Подібні

“Збірний пункт на ДВРЗ припинив роботу через скандал із антисанітарією”, – нардеп Федієнко

Всіх військових із цього пункту перевели до частин за межами столиці

Єврокомісія стурбована кількістю росіян, яким надають громадянство Угорщині та Сербії

Сербія і Угорзина ігнорують попередження ЄС про видачу громадянства росіянам

У російському порту Туапсе на Чорному морі виникла пожежа після удару дрона, пошкоджений нафтовий термінал і танкер

В Туапсе знаходиться один з ключових пунктів експорту нафти в РФ

На Дніпропетровщині через атаку РФ знеструмлені вісім шахт, під землею перебували понад 2,5 тис. гірників

Рятувальники оперативно вивели людей на поверхню