З 18 травня в Україні вступає у дію новий закон про мобілізацію. Тому через недосконалі норми бронювання військовозобовʼязаних ринок міжнародних автоперевезень може опинитися на межі зупинки.
Про це виданню “Укрінформ” розповів віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників України Володимир Балін.
“Останнім часом бачимо тенденцію до скорочення кількості вантажного транспорту у міжнародному напрямку. Водії відмовляються виходити в рейси, адже бояться, що їх зупинять на пунктах пропуску. А такі випадки вже є, або, перетнувши кордон, чоловіки кидають транспорт, вантаж і не повертаються в Україну. Ми вважаємо, що це вже незабаром може призвести до певного колапсу не лише транспортної галузі в, а й в економіці загалом. Тому разом з учасниками ринку звертаємося до державних органів із закликом про створення прозорої та зрозумілої системи бронювання, в нашому випадку, для водіїв-міжнародників та інших наших фахівців”, – наголосив він.
Балін додав, що теперішня система бронювання не враховує специфіку галузі. Зокрема, того факту, що переважна кількість підприємств є малими та середніми, де працюють багато ФОПів. У той час як постанова Кабінету міністрів №76 щодо бронювання військовозобовʼязаних під час воєнного стану не регулює питання надання броні саме для фізичних осіб підприємців.
“Також варто визнати критично важливими й низку дефіцитних для нашого ринку професій. Таких, як водії з міжнародних перевезень, електрогазозварники, слюсарі-механіки – це ті фахівці, підготовка яких потребує певного часу і без кого не може функціонувати більш-менш велике автопідприємство”, – зазначив представник АсМАП.
За його словами, станом на 6 травня до Міністерства з розвитку громад, територій та інфраструктури звернулося 18 компаній, з яких статус критично важливих отримали тільки пʼять. Наразі, за оцінками учасників ринку автоперевезень, бронь від мобілізації мають менш як 5% працівників галузі.
Балін пропонує запровадити на законодавчому рівні рішення про те, що бронюванню мають підлягати ті підприємства, які розпочали свою діяльність до 2022 року та мають ліцензії на міжнародні автоперевезення і підтверджені факти перетину державного кордону. Також всі працівники в таких компаніях мають бути офіційно працевлаштованими ще до початку повномасштабного вторгнення.
“Наразі до нас надходить інформація, що нібито прикордонники на пунктах пропуску вже попереджають водіїв, що з 18 травня без відмітки в облікових документах вони не будуть їх випускати за кордон. На сьогодні таких вказівок немає, але ми всі розуміємо, що незабаром у прикордонників з’явиться право вимагати ці документи з будь-якої людини. Однак мне чули про те, що держава планує вживати якихось заходів”, – додав він.
Нагадаємо, Мінкульт назвав кількість заброньованих працівників цирків та їхню “важливу місію”. Карандєєв переконаний, що діячі культури зобов’язані брати участь у заходах відновлення ментального здоров’я українців.