У порту Одеси 12 грудня внаслідок російського удару загорілося вантажне судно, за попередніми даними, удар був завданий ракетою оперативно-тактичного ракетного комплексу “Іскандер”.
Про це повідомляє The Insider.
Видання зазначає, що судячи з фото, під удар потрапив паром CENK T (IMO: 7528635) турецької компанії Cenk Ro-Ro. Судно, що ходить під прапором Панами, регулярно курсує між портами Туреччини та України.
Згідно з даними сервісу Starboard Intelligence, які вивчив The Insider, судно прямувало з турецького порту Карасу до румунської Суліни, зробивши зупинку біля берегів Одеси. Особливу увагу привертає вантаж: на борту CENK T знаходилися контейнери компанії AKSA — великого турецького виробника дизельних, бензинових та газових генераторів та електростанцій.
Читайте також: “Війна РФ і України відкрито загрожує безпеці судноплавства в Чорному морі”, – Ердоган
Видання зазначає, що паром CENK T — це 185-метрове судно місткістю понад 21 тис. тонн, збудоване ще в 1978 році. З 2022 року, за даними Starboard, паром здійснив понад 400 заходів до українських портів (Одеса та Чорноморськ) і близько 500 — до турецьких.
Подія сталася під час повітряної тривоги, яка тривала з 15:21 до 16:22. У цей проміжок часу мешканці Одеси чули щонайменше чотири гучні вибухи. Повітряні сили ЗСУ попереджали про загрозу застосування балістичного озброєння з південного напрямку, а згодом фіксували дві швидкісні цілі, що рухалися в напрямку Чорноморська.
Нагадаємо, сьогодні, 12 грудня, президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган зустрівся з російським диктатором Володимиром Путіним на полях форуму у Туркменістані, де вони обговорювали війну в Україні. Турецький лідер підкреслив, що “передусім доцільним могло б стати запровадження обмеженого режиму припинення вогню по енергетичним об’єктам і портам”.
Також на тлі нещодавньої низки атак на танкери так званого російського “тіньового флоту” у Чорному морі, Туреччина офіційно звернулася до Росії, України та всіх причетних сторін із закликом не втягувати енергетичну інфраструктуру у військовий конфлікт.








