Від початку 2022 року на лобіювання інтересів країни у США Україна спрямувала понад $5,4 млн. Для порівняння, Росія тоді ж витратила у 2,2 раза більше коштів – $11,8 млн.
Про це повідомляє платформа “Опендатабот” із посиланням на дані FARA (Foreign Agents Registration Act).
Вже у 2024 році Україна витратила на лобі у США вшестеро більше, ніж у 2023 році – $62,5 тисячі грн державних коштів.
Скорочення витрат спостерігається і в інших країнах. Польща, наприклад, зменшила фінансування лобістів у США у п’ять разів, скоротивши витрати до $245,2 тисячі у 2024 році.
Читайте також: Колишній конгресмен-республіканець розповів, як Україні здобути таку саму підтримку США, яку має Ізраїль
“Росія ж урізала своє державне фінансування лобістів у 18 разів, зменшивши витрати до $461,2 тисячі у 2024-му. Проте навіть після такого скорочення Москва все ще витрачає на лобіювання у США в 7,4 раза більше, ніж Україна, і майже вдвічі більше, ніж Польща”, – йдеться у дослідженні.
За весь час у США зареєстровано 6 882 лобістські компанії, з яких наразі активні лише 517. Саме вони забезпечують вплив на американських політиків, формуючи порядок денний у Вашингтоні.
Закон про лобіювання
У березні 2024 року президент Володимир Зеленський підписав законопроєкт №10337 про лобіювання.
Метою законопроєкту є забезпечення правових засад лобіювання в Україні, відповідно до міжнародних практик та стандартів, нормативно-правового регулювання взаємодії посадових осіб органів держвлади, органів місцевого самоврядування із зацікавленими сторонами та суб’єктами лобіювання, встановлення прозорих механізмів забезпечення їх діяльності та посадових осіб.
Наприкінці 2024 року ВР відклала введення в дію закону про лобіювання. Тепер він має набрати чинності не пізніше 1 вересня 2025 року.
Читайте також: На лобіювання своїх інтересів у США Україна витрачає вдесятеро менше за РФ