Китай заявив, що контролюватиме експорт рідкісноземельних мінералів, і якщо він повністю перекриє постачання, запаси магнітів, необхідних для виробництва автомобілів, закінчаться за кілька місяців.
Про це пише Financial Times.
“Пекін розширив експортні обмеження на сім рідкісноземельних елементів та магнітів, життєво важливих для електромобілів, вітряних турбін та винищувачів. Рішення було ухвалено на початку квітня, після того, як президент США ввів для Китаю тарифи у розмірі 145%”, – пише видання.
Читайте також: США погрожують Китаю митом у 245%: що відомо
Урядовці, трейдери та керівники автомобільної промисловості констатували, що в цьому випадку їхніх запасів вистачить на 3-6 місяців, тому компанії поспішатимуть накопичувати більше матеріалу та шукатимуть альтернативні поставки, щоб уникнути серйозних збоїв.
“Клієнти були захоплені зненацька, і більшість автомобільних груп та їхніх постачальників, схоже, мають запаси магнітів лише на два-три місяці. Якщо ми не побачимо постачання магнітів до ЄС або Японії за цей час, то думаю, в автомобільному ланцюжку постачання почнуться справжні проблеми”, – прокоментував ситуацію трейдер металів із франкфуртської компанії Tradium Ян Гізе.
Китай хоче “завдати удару” по так званих важких і середніх рідкісноземельних металах, які забезпечують високопродуктивні магніти, здатні витримувати більш високі температури, такі як диспрозій, тербій і самарій.
Фахівці вказують, що обмеження на критично важливі мінерали будуть значними для Tesla та всіх інших автовиробників.
“Це форма відплати, коли китайський уряд може сказати: “Добре, ми більше не йтимемо на взаємні поступки за тарифною ставкою, але ми нашкодимо вам, США, і стимулюватимемо компанії благати ваші власні уряди змінити тарифну політику” , – пише видання.
Рідкоземельні метали часто зустрічаються в земній корі, але їх важко вилучати з низькою вартістю та екологічно безпечним способом, при цьому Китай має майже монополію на переробку важких рідкоземельних металів.
“Поки що невідомо з оголошень китайського уряду з 2 квітня, як Пекін планує реалізувати останні заходи контролю експорту. Ситуація ускладнюється тим, що Китай зіштовхнувся зі скороченням сировини для важких рідкісноземельних металів через громадянську війну в М’янмі. Це означає, що блокування експорту зміцнить внутрішні постачання”, – йдеться у матеріалі.
Читайте також: Пекін пригрозив країнам, які збираються укласти торгівельні угоди із США: у Вашингтоні також обіцяють “наслідки” за співпрацю з Китаєм
Митні тарифи США: що відбувається
Нагадаємо, Трамп офіційно оголосив про початок тарифної або “торгової” війни одночасно з усіма державами світу. Він запровадив мита на імпорт до США на рівні від 10% до 50%. А також 25% мита на всі автомобілі іноземного виробництва.
Згодом Китай заявив, що введе додаткові 34% мита на всі американські товари. Тоді Трамп запровадив додаткові 50% мита і зрештою загальні митні тарифи на імпорт китайських товарів у США досяг 104%.
Китай відповів 50% мита і загальна цифра тарифів на американський імпорт сягнула 84%.
Читайте також: Пекін може відповісти Трампу захопленням світових ринків, — New York Times
Ввечері 9 квітня Трамп несподівано оголосив, що на 90 днів призупиняє дію оголошених ним безпрецедентних тарифів щодо більшості країн світу – без чіткої конкретики, на кого саме і як буде поширюватися це рішення.
Втім, це не скасовує 10% тарифи для всіх, крім Китаю. Для Пекіна тарифні ставки Трамп зросли до рекордних 125%. І тут же президент США заявив про бажання зустрітися з главою Китаю Сі Цзіньпіном “для врегулювання ескалації в торгівельній війні між двома країнами”.
10 квітня Трамп підняв мита для Китаю до 145% і вже наступного дня у Пекіні оголосили про збільшення свого мита для США до 125%.
Читайте також: Лідер Китаю звернувся до країн ЄС із закликом об’єднатися проти США