Фрегат "Адмірал Ессен"
Фото: Сайт Чорноморського флоту РФ

Цьогоріч “тіньовий флот” Росії налічує 940 суден по всьому світу.

Про це повідомляє The New York Times.

“РФ використовувала флот суден для транспортування нафти та ігнорування санкцій. З самого початку війни Росії з Україною Захід запроваджував економічні санкції, спрямовані на задушення її прибутків від продажу нафти. А коли Європа оголосила про свій 19-й пакет санкцій, РФ швидко знайшла обхідний шлях для отримання прибутку від нафти, попри обмеження цін та імпорту. Створивши величезний флот старих суден з невідомими власниками, які таємно перевозять її паливо на віддалені ринки, їй вдалося обійти санкції та заробити гроші”, – йдеться у повідомленні.

Газета пише, що зараз стає дедалі очевиднішим, що значне розширення цього флоту має серйозні та потенційно довготривалі наслідки. Адже хиткі кораблі становлять величезну загрозу для навколишнього середовища, і ця тенденція створила величезну незаконну економіку судноплавства, яка, на думку деяких експертів, може пережити війну. Це може прокласти шлях для країн, які продовжуватимуть обходити чинний порядок, причому такі країни, як Росія та Іран, будуть відправниками, а Китай та Індія – клієнтами.

Санкції

“Багато людей хочуть зробити простішу частину – запровадити санкції, але насправді ми створили більшу проблему. Санкції не виводять їх з бізнесу. Вони виводять їх з-під контролю законний бізнес”, – наголосив експерт з морської безпеки та засновник дослідницької фірми IR Consilium Ієн Ралбі.

За даними дослідницької фірми S&P Global Market Intelligence, тіньовий флот РФ нині становить близько 17% усіх нафтових танкерів, що перебувають в експлуатації та курсують океаном. Станом на початок 2025 року у флоті було 940 суден, що на 45; більше, ніж торік.

“Кораблі, пов’язані з РФ, почали використовувати сумнівне страхування або взагалі не використовувати його. Вони почали плавати під прапорами третіх країн і надсилати неправдиву інформацію про місцеперебування, щоб приховати місце завантаження свого вантажу. Ускладнюючи визначення того, чи надходить нафта з Росії, вони створили для покупців нафти атмосферу правдоподібного заперечення. Оскільки ці судна стали важливими для нафтової економіки Росії, вони також створили ризик розливу нафти або іншої морської катастрофи”, – пише газета.

Відомо, що середній вік суден становить близько 20 років. Вони можуть створювати екологічну небезпеку та, за даними експертів, підозрюються у скоєнні підводних диверсій – пошкодженні трубопроводів або кабелів, а також створенні імітації випадковості.

“ЄС, згідно з останньою заявою, вніс до санкційних списків понад 500 суден тіньового флоту, що робить порти менш схильними до співпраці з суднами РФ. США, Велика Британія, Канада та Австралія також переслідують ці судна. Мета полягає в тому, щоб перетворити ці судна на ізгоїв моря. Проте Росія продовжує додавати судна, щоб зайняти їхнє місце. Кораблі “тіньового флоту” знайшли способи обійти чорний список – вони розвантажують вантажі в морі або ж переходять під інший прапор, змінюючи реєстрацію. Тим часом, як попереджав пан Ралбі, Захід підштовхує Росію до створення величезної нелегальної економіки. Проте урядовці стверджують, що альтернатива – нічого не робити, не є реальним вибором”, – зазначив посланець ЄС із санкцій Девід О’Салліван.

Нагадаємо, 19 вересня Європейська комісія затвердила новий 19-й пакет санкцій проти РФ. Він також містить введення обмежень проти 118 додаткових суден “тіньового флоту” Росії, тому під санкціями тепер понад 560 російських суден.

Читайте також: Уряд Австралії знизив ціну на російську нафту і впровадив санкції проти “тіньового флоту” Кремля

Подібні

Мінфін обіцяє “осучаснити” прожитковий мінімум в Україні з 1 січня 2026 року

Показник має зрости на 289 гривень у порівнянні з 2024 і 2025 роками

РФ оскаржила рішення ІСАО про свою причетність до збиття рейсу MH17 на Донбасі у 2014 році

При цьому Москва ще у 2024 році оголосила про вихід з цього спору

Росіян закликали готуватися до життя із “військовим бюджетом” у найближчі 5-8 років

Жителів РФ закликали готуватися до життя із “військовим бюджетом” ще на найближчі…

Верховний суд відмовив Коломойському у поверненні громадянства України

Велика палата Верховного суду України залишила без змін рішення Касаційного адміністративного суду