літак фон дер Ляєн сів через російські глушилки
Фото: pexels/ahmedmuntasir/912050

Ймовірно 2030 року Росія втратить майже половину цивільного авіапарку.

Про це повідомляють у Службі зовнішньої розвідки України.

Відрізані санкціями від імпорту нових літаків, запчастин і техобслуговування російські авіакомпанії можуть втратити сотні лайнерів. За прогнозами, з парку перевізників вибудуть 109 іноземних літаків і ще 230 радянських машин, яким по 40-60 років. Також у планах списання понад 200 вертольотів, більшість з яких – саме російського виробництва.

Нині у російських перевізників 1135 літаків, із яких літають лише 1088. А решту вже розібрали на запчастини. 

“Якщо тенденція збережеться, то за п’ять років РФ втратить майже половину цивільного авіапарку. Основна причина – санкції, які унеможливлюють повне технічне обслуговування іноземної техніки. А для старих радянських літаків Росавіація просто продовжує термін служби до 60 років, не враховуючи фактичний технічний стан. Так само подовжено й ресурс двигунів SaM-146 для “Суперджетів”, – йдеться у повідомленні розвідників.

Тому плани РФ щодо нарощення власного виробництва не увінчалися успіхом. Адже в 2022-2025 роках російський флот поповнився лише 13 новими літаками замість запланованих понад 120. А цьогоріч з 15 запланованих до здачі бортів авіазаводи спромоглися передати лише один.

Російська Федерація зіткнулася з проблемою браку літаків та запчастин, спробувавши орендувати їх за межами країни. А після низки відмов (зокрема від Казахстану, Катару, Кувейту та Ефіопії) авіакомпанії вимушено почали розбирати власний флот. Наприклад, “Волга-Днепр” передала “Аерофлоту” вісім лайнерів Boeing, які підуть на комплектуючі для ремонту інших літаків. 

Паралельно зростає й критика на міжнародному рівні. ІКАО в останній заяві оголосила, що Росія втручається у глобальну авіаційну навігацію, систематично створюючи перешкоди для GPS. Організація закликала Москву припинити таку практику та дотримуватися міжнародного авіаційного законодавства.

Читайте також: РФ втратила майже 450 млрд євро через міжнародні санкції, — Велика Британія при ОБСЄ

Загрози для економіки РФ

Проблема полягає в тому, що російська економіка не може витримати такого стрімкого зростання. Проти цього працюють наступні фактори:

  • З початку 2022 року тисячі робітників, часто високоосвічених, покинули країну.
  • Іноземні інвестори вивели близько 250 мільярдів доларів прямих інвестицій, що становить майже половину довоєнних акцій.
  • Попит, що розігрівається, наштовхується на скорочення пропозиції, що призводить до зростання цін на сировину, капітал і робочу силу.
  • Ці процеси відбуваються на тлі інфляції, яка продовжує зростати й стає мультиплікатором факторів, що перегрівають економіку.

Нагадаємо, Вloomberg також пише, що економіка РФ “репається по швах”. Адже санкції й ціни на нафту поволі роблять свою справу.

Водночас агенція Reuters зазначає, що стан економіки РФ турбує російського диктатора вже більше, ніж війна в Україні. Однак прем’єр-міністр Бельгії з цим не згоден.

Варто зазначити й те, що раніше в The New York Times розповіли, як авіація РФ змінила тактику через втрату своїх літаків. Саме завдяки активному використанню КАБів окупантам було легше взяти Авдіївку.

Читайте також: Трамп вчергове висловив розчарування діями Путіна – “Економіка РФ летить у пекло, а він вбиває людей”

Подібні

Уіткофф і Кушнер зустрінуться із Зеленським у Європі після переговорів з Путіним, – Axios

Зеленський очікує звіт саме від них

Суд змінив запобіжний батьку детектива НАБУ Магамедрасулова

Відомо, що чоловіка випустили із СІЗО під домашній арешт

“Війна має закінчитися так, щоб Росія не змогла почати третє вторгнення”, – Зеленський

Росія не досягла мети окупувати Україну і може вторгнутися знову

Україна отримає додаткові 125 млн євро від Ірландії

Ці зобов’язання є частиною Дорожньої карти партнерства між Україною та Ірландією