Фрегат "Адмірал Ессен"
Фото: Сайт Чорноморського флоту РФ

Китай активізує зусилля з імпорту підсанкційного російського ЗПГ.

Про це пише Bloomberg.

“Китай будує внутрішній “тіньовий флот” суден для імпорту російського газу, який потрапив під санкції США. Ці зусилля все ще перебувають на початковій стадії, але переміщення танкерів та власність на них у Китаї починають відображати тенденції, що спостерігаються на ринку російської нафти та зрідженого природного газу. Крім того, Росія з минулого року будує власний “темний” флот ЗПГ, накопичивши понад десяток суден, зареєстрованих на фіктивні компанії з Росії до Індії”, – йдеться у повідомленні.

Найбільший у світі імпортер енергії має достатню кількість дешевшого газу, що надходить трубопроводами. Однак ці альтернативні морські закупівлі є засобом подальшої диверсифікації поставок, а також зміцнення зв’язків з Росією. Адже російський диктатор Володимир Путін зробив СПГ ключовим елементом майбутніх планів експорту енергоносіїв Росії, “і їй дуже потрібні охочі покупці”.

Згідно з даними супутників та судноплавства, танкер ЗПГ CCH Gas, що перевозить російський підсанкційний вантаж, приховує своє місцеперебування, наближаючись до китайського порту. А ще одне судно для перевезення ЗПГ, нещодавно перейменоване на Kunpeng, з’явилося поблизу Сінгапуру зі схожою структурою. Згідно з базою даних судноплавства Equasis, на початку цього року воно передало свою власність та управління маловідомим фірмам у Китаї та на Маршаллових островах. Адреси посилаються на фірми, які торгували іншими видами палива з чорного списку.

“Росія з минулого року будує власний “тіньовий флот” ЗПГ, накопичивши понад десяток суден, зареєстрованих для фіктивних компаній з Росії до Індії. Це також відбувається на тлі посилення тиску урядів США та Європи на покупців російської нафти та газу через вторгнення Москви в Україну в 2022 році. Створення тіньового флоту для ЗПГ – непросте завдання”, – йдеться у повідомленні.

Що відомо про тіньовий флот

“Тіньовий флот” РФ – це термін, що використовується для позначення великої групи танкерів та інших суден, які Росія використовує для обходу західних санкцій, зокрема цінової стелі на експорт нафти та нафтопродуктів, введеної країнами G7 та ЄС. Це ключовий механізм, який дозволяє Кремлю продовжувати фінансувати війну коштом продажу енергоносіїв.

За різними оцінками аналітиків, на початку 2025 року чисельність цього флоту зросла до 300-600 танкерів. За деякими даними, він може налічувати до 1000-1400 переважно застарілих суден. Станом на осінь, за оцінками, кожен шостий танкер на планеті (близько 17% чинних) належить до тіньового флоту РФ.

Тіньовий флот працює через схеми, спрямовані на приховування реальної ціни нафти, її походження та кінцевого отримувача. Часто використовуються старі танкери, які раніше були списані або продані, оскільки вони мають низьку ринкову вартість і втрата яких не є значною для власників.

Судна часто перереєстровуються в юрисдикціях, які не підтримують західні санкції, та страхуються компаніями, що не входять до санкційної коаліції. Це дозволяє їм ігнорувати обмеження. Тіньовий флот залишається однією з найбільших проблем для ефективності західних санкцій, оскільки дозволяє Росії продавати значні обсяги нафти вище встановленої цінової стелі, отримуючи доходи для військового бюджету.

Нагадаємо, у 2025 році “тіньовий флот” РФ налічує близько тисячі суден по всьому світу. Експерти вважають, що санкції лише виводять російські судна з-під контролю.

Подібні

Стало відомо, скільки заяв подали українці до Міжнародного реєстру збитків

Очікується, що загалом до Реєстру надійде 6-8 мільйонів заяв

Трамп похвалився, що США більше не витрачають кошти на Україну, а навпаки – отримують гроші від неї

“Росія та Україна заподіяли нам шкоду, як країні. Ми витратили $350 млрд”

Орбан їде вмовляти Трампа зустрітись із Путіним, – The Guardian

Угорський політик хоче, щоб Трамп приїхав до Будапешта до виборів

Стефанчук повідомив, що до парламенту надійшов проєкт держбюджету-2026, готовий до другого читання

Розгляд відбудеться найближчим часом